وبلاگ

پنج استراتژی مدیریت ریسک

34c2ad53912e49a6945a5d998c78ed5c-1
مقالات

پنج استراتژی مدیریت ریسک

مدیریت ریسک بخش مهمی از سرمایه گذاری و تجارت مسئولانه است. استراتژی های مدیریت ریسک می توانند ریسک کلی پورتفولیوی شما را به طرق مختلف کاهش دهند. برای مثال، می‌توانید سرمایه‌گذاری‌های خود را متنوع کنید، در برابر رویدادهای مالی محافظت کنید، یا دستورات توقف ضرر و سود برداشتی را اجرا کنید.

مقدمه

این یک واقعیت شناخته شده است که سرمایه گذاران و معامله گران به دنبال به حداقل رساندن ریسک هستند. حتی اگر تحمل ریسک شما بالا باشد، باز هم به نوعی ریسک سرمایه گذاری خود را در مقابل بازده آن می سنجید. با این حال، مدیریت ریسک بیشتر از انتخاب معاملات یا سرمایه گذاری های کم ریسک است. مجموعه ابزار جامعی از استراتژی های مدیریت ریسک موجود است که بسیاری از آنها برای مبتدیان نیز مناسب هستند.

مدیریت ریسک چیست؟

مدیریت ریسک مستلزم پیش‌بینی و شناسایی ریسک‌های مالی مرتبط با سرمایه‌گذاری شما برای به حداقل رساندن آنها است. سپس سرمایه گذاران از استراتژی های مدیریت ریسک برای کمک به مدیریت ریسک پرتفوی خود استفاده می کنند. اولین گام حیاتی ارزیابی قرار گرفتن در معرض خطرات فعلی و سپس ایجاد استراتژی ها و برنامه های خود در اطراف آنها است.

استراتژی های مدیریت ریسک

استراتژی های مدیریت ریسک، برنامه ها و اقدامات راهبردی است که معامله گران و سرمایه گذاران پس از شناسایی ریسک های سرمایه گذاری انجام می دهند. این استراتژی ها ریسک را کاهش می دهند و می توانند طیف وسیعی از فعالیت های مالی را در بر گیرند. برخی از نمونه‌ها عبارتند از گرفتن بیمه زیان و تنوع بخشیدن به پرتفوی خود در بین طبقات دارایی. علاوه بر شیوه های مدیریت ریسک فعال، درک برنامه ریزی مدیریت ریسک عمومی نیز مهم است. چهار استراتژی کلی برنامه ریزی وجود دارد که می توانید با آنها کار کنید.

استراتژی های برنامه ریزی مدیریت ریسک

  1. پذیرش : تصمیم به پذیرفتن ریسک سرمایه‌گذاری در دارایی، اما خرج نکردن پول برای جلوگیری از آن، زیرا ضرر احتمالی مهم نیست.
  2. انتقال : انتقال ریسک سرمایه گذاری به شخص ثالث با هزینه.
  3. اجتناب : عدم سرمایه گذاری در دارایی با ریسک بالقوه.
  4. کاهش : کاهش پیامدهای مالی یک سرمایه گذاری پرخطر با تنوع بخشیدن به پرتفوی خود. این می تواند در همان طبقه دارایی یا حتی در بین صنایع و دارایی ها باشد.

چرا استراتژی مدیریت ریسک در کریپتو مهم است؟

رایج است که کریپتو، به عنوان یک طبقه دارایی، یکی از سرمایه گذاری های با ریسک بالاتر برای سرمایه گذاران متوسط ​​است. ثابت شده است که قیمت ها بی ثبات هستند، پروژه ها می توانند یک شبه از کار بیفتند، و فناوری پشت بلاک چین می تواند برای تازه واردان چالش برانگیز باشد. با حرکت سریع کریپتوها ، استفاده از شیوه‌ها و استراتژی‌های صحیح مدیریت ریسک برای کاهش قرار گرفتن در معرض خطرات احتمالی ضروری است. این نیز یک گام اساسی برای تبدیل شدن به یک معامله گر موفق و مسئولیت پذیر است.

استراتژی شماره 1: قانون 1% را در نظر بگیرید

قانون 1٪ یک استراتژی مدیریت ریسک ساده است که مستلزم ریسک نکردن بیش از 1٪ از کل سرمایه شما در یک سرمایه گذاری یا تجارت است. اگر 10000 دلار برای سرمایه گذاری دارید و می خواهید به قانون 1% پایبند باشید، چند راه برای انجام این کار وجود دارد. 

یکی خرید 1000 دلار بیت کوین (BTC) و تعیین یک دستور توقف ضرر یا حد مجاز برای فروش 9900 دلار است. در اینجا، زیان خود را به 1٪ از کل سرمایه سرمایه گذاری خود (100 دلار) کاهش می دهید.

همچنین می توانید 100 دلار اتر (ETH) را بدون تنظیم دستور توقف ضرر خریداری کنید، زیرا اگر قیمت اتریوم به 0 کاهش یابد، تنها حداکثر 1٪ از کل سرمایه خود را از دست خواهید داد. قانون 1٪ اینطور نیست. بر اندازه سرمایه گذاری شما تأثیر می گذارد، اما روی مقداری که مایلید در یک سرمایه گذاری ریسک کنید.

قانون 1% به دلیل نوسانات بازار برای کاربران کریپتو بسیار مهم است. حریص شدن می تواند آسان باشد، و برخی از سرمایه گذاران ممکن است در یک سرمایه گذاری بیش از حد سرمایه گذاری کنند و حتی متحمل ضررهای سنگینی شوند که انتظار دارند شانس آنها تغییر کند.

استراتژی شماره 2: تعیین نقاط توقف ضرر و سود

دستور توقف ضرر ، قیمت از پیش تعیین شده ای را برای دارایی تعیین می کند که موقعیت در آن بسته می شود. قیمت توقف پایین‌تر از قیمت فعلی تنظیم می‌شود و هنگامی که فعال می‌شود، به محافظت در برابر ضررهای بیشتر کمک می‌کند. دستور برداشت سود برعکس عمل می کند ، قیمتی را تعیین می کند که می خواهید موقعیت خود را ببندید و سود خاصی را قفل کنید.

سفارشات توقف ضرر و سود به شما کمک می کند ریسک خود را از دو طریق مدیریت کنید. اول، آنها را می توان از قبل تنظیم کرد و به طور خودکار اجرا می شود. نیازی به در دسترس بودن 24 ساعته نیست، و اگر قیمت‌ها بی‌ثبات باشند، سفارش‌های از پیش تعیین‌شده شما فعال می‌شوند. این همچنین به شما این امکان را می‌دهد که محدودیت‌های واقعی را برای ضررها و سودهایی که می‌توانید ببرید تعیین کنید. 

بهتر است این محدودیت ها را از قبل تعیین کنید تا در گرما. در حالی که ممکن است عجیب باشد که سفارش‌های سود بردار را به عنوان بخشی از مدیریت ریسک در نظر بگیرید، نباید فراموش کنید که هر چه مدت بیشتری برای کسب سود منتظر بمانید، ریسک بالاتری می‌رود که بازار دوباره سقوط کند در حالی که منتظر افزایش بیشتر است.

استراتژی شماره 3: متنوع سازی و پوشش دهی

تنوع بخشیدن به پرتفوی یکی از محبوب ترین و اساسی ترین ابزار برای کاهش ریسک کلی سرمایه گذاری شماست. یک پرتفوی متنوع روی هیچ دارایی یا طبقه دارایی خیلی زیاد سرمایه گذاری نمی شود و خطر زیان سنگین از یک دارایی یا طبقه دارایی خاص را به حداقل می رساند. به عنوان مثال، شما ممکن است انواع مختلفی از سکه ها و توکن ها را در اختیار داشته باشید و همچنین نقدینگی و وام ارائه دهید.

پوشش ریسک یک استراتژی کمی پیشرفته تر برای محافظت از سود یا به حداقل رساندن زیان با خرید دارایی دیگر است. معمولاً این دارایی ها دارای همبستگی معکوس هستند. تنوع بخشی می تواند نوعی پوشش ریسک باشد، اما شاید شناخته شده ترین نمونه، قراردادهای آتی باشد.

یک قرارداد آتی به شما امکان می دهد قیمت یک دارایی را در تاریخ آینده قفل کنید. برای مثال، تصور کنید که فکر می‌کنید قیمت بیت‌کوین کاهش می‌یابد، بنابراین تصمیم می‌گیرید در برابر این ریسک محافظت کنید و یک قرارداد آتی ببندید تا بیت‌کوین را به قیمت 20000 دلار در سه ماه بفروشید. اگر قیمت بیت کوین واقعاً سه ماه بعد به 15000 دلار کاهش یابد، از موقعیت آتی خود سود خواهید برد. 

شایان ذکر است که قراردادهای آتی از نظر مالی تسویه می شوند و شما مجبور نیستید سکه ها را به صورت فیزیکی تحویل دهید. در این صورت، شخص طرف قرارداد شما 5000 دلار (تفاوت بین قیمت نقدی و قیمت آتی) به شما می‌پردازد و شما در برابر خطر سقوط قیمت بیت کوین محافظت می‌کنید.

همانطور که گفته شد، دنیای کریپتو یک دنیای بی ثبات است. با این حال، هنوز فرصت هایی برای ایجاد تنوع در این طبقه دارایی و استفاده از فرصت های پوشش دهی وجود دارد. تنوع در کریپتو بسیار مهم تر از بازارهای مالی سنتی تر با نوسانات کمتر است.

استراتژی شماره 4: یک استراتژی خروج آماده داشته باشید

داشتن استراتژی خروج یک روش ساده اما موثر برای به حداقل رساندن خطر ضررهای سنگین است. با پایبندی به برنامه، می توانید در یک نقطه از پیش تعیین شده سود ببرید یا ضرر کنید. اغلب، به راحتی می‌توان در هنگام کسب سود به راه خود ادامه داد یا حتی زمانی که قیمت‌ها در حال کاهش است، بیش از حد به یک ارز دیجیتال ایمان داشت. گرفتار شدن در هیاهو، حداکثر گرایی یا یک جامعه تجاری نیز می تواند تصمیم گیری شما را مخدوش کند.

یکی از راه‌های اجرای موفقیت‌آمیز یک استراتژی خروج، استفاده از سفارش‌های محدود است. شما می توانید تنظیم کنید که به طور خودکار با قیمت محدود شما فعال شوند، چه بخواهید سود ببرید یا حداکثر ضرر را تعیین کنید. 

استراتژی شماره 5: خودتان تحقیق کنید (DYOR)

DYOR یک استراتژی کاهش ریسک برای هر سرمایه‌گذاری است. در عصر اینترنت، انجام تحقیقات شخصی آسانتر از همیشه است. قبل از سرمایه گذاری در یک توکن، سکه، پروژه یا دارایی دیگر، باید دقت لازم را انجام دهید. مهم این است که اطلاعات ضروری در مورد یک پروژه را بررسی کنید، مانند کاغذ سفید، توکنومیک، مشارکت، نقشه راه، جامعه، و سایر اصول اولیه .

با این حال، اطلاعات نادرست به سرعت پخش می شود و هر کسی می تواند نظرات خود یا آنلاین را به عنوان واقعیت ارائه کند. هنگام انجام تحقیق، در نظر بگیرید که اطلاعات خود را از کجا به دست می آورید و در چه زمینه ای ارائه شده است. شیلینگ امری عادی است و پروژه ها یا سرمایه گذاران می توانند اخبار نادرست، جانبدارانه یا تبلیغاتی را طوری منتشر کنند که گویی صادقانه و واقعی هستند.

سخن پایانی

با پنج استراتژی مدیریت ریسک که بیان شده است، یک کیت ابزار موثر برای کمک به کاهش ریسک پرتفوی خود خواهید داشت. حتی استفاده از روش‌های ساده‌ای که بیشتر حوزه‌ها را پوشش می‌دهد، به شما کمک می‌کند مسئولانه‌تر سرمایه‌گذاری کنید. در انتهای دیگر مقیاس، پتانسیل ایجاد برنامه های مدیریت ریسک با استراتژی های پیشرفته تر و عمیق تر وجود دارد. 

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
  • ویژگی ها
  • ویژگی های سفارشی
  • زمینه های دلخواه
برای پنهان کردن نوار مقایسه ، بیرون را کلیک کنید
مقایسه